کاکتوس

ایستاده در غبار

يكشنبه, ۹ خرداد ۱۳۹۵، ۰۸:۵۴ ب.ظ

امروز برای کاری رفته بودم دانشگاه. همچنین برای سخنرانیِ یکی از بچه‌های گروه با موضوع «مساله اخلاقی ذبح اسماعیل توسط ابراهیم». رفتم ناهار بخورم که بعدش برم گروه، دیدم روی دیوارها زده «امروز، ساعت 1:30 اکران فیلمِ ایستاده در غبار». نمیدونم چرا، سخنرانی برام کمرنگ شد و راهم رو کج کردم سمت ساختمون ابن سینا برای خریدن بلیط. بعید میدونستم ساعت ده دقیقه به یک بلیطی مونده باشه. رفتم داخل سالن و از پسری که پشت میز برای فروختن بلیط نشسته بود، بعد از سلام پرسیدم «هنوز بلیطی مونده؟» گفت، «بله!». بلیط رو خریدم و گفت، «ساعت یک و نیم فیلم سالن جابر پخش میشه». ارشد تموم شد و من همچنان دانشگاه رو خوب بلد نشدم. آدرس سالن جابر رو پرسیدم و خداحافظی کردم. رفتم سمت بوفه برای ناهار. مردد شده بودم. هم موضوع سخنرانی برام خیلی جالب بود و هم فیلم رو دوست داشتم ببینم. مردد شده بودم که برم بلیط رو پس بدم یا نه؟! زنگ زدم مامان که چه کار کنم؟ گفت، برو فیلم رو ببین. به میم پیام دادم که چه کار کنم؟ گفت، هر چی عشقت میکشه. اما عشقم دو تاشو میکشید. بحث‌های معرفت‌شناسی هم کمکی نمی‌کردند برای فهمیدن اینکه نیروی کشش کدام بیشتر است. یک راهی پیدا شد. فکر کردم خب بعدا با آقای کاف درباره سخنرانیش حرف میزنم و ازش میخوام برام توضیحش بده. ناهارمو خوردم و رفتم سمت سالن جابر. فیلم رو دیدم. وقتی فیلم تموم شد اصلا پشیمون نبودم که دیدنش رو انتخاب کردم.

فیلم دربارۀ احمد متوسلیان است. با تمام فیلم‌های دفاع مقدس این سال‌ها متفاوت است، بسیار متفاوت. یک جورِ خوبی متفاوت است. ساختار فیلم، سبک فیلم یک جور جدید و خوبی است. فیلم را ببیند و از خلاقیتِ سازندۀ فیلم، سبک آن و خودِ آن لذت ببرید.   


نظرات  (۹)

جادوی پرده های سینما با هیچ کلام و گفتاری قابل مقایسه نیست
خیلی انتخاب خوبی کردید
من که مدتهاست لحظه های سخت زندگی رو در پناه جادوی هنر هفتم از سر گذروندم
شنیدم تعریف فیلم شو
یادش بخیر روزهای خوب روبروی باجه های انبوه از جمعیت
پاسخ:
من یک بار ترجربۀ مواجه با باجۀ انبوه از جمعیت رو دارم. فیلم مارمولک. خیلی بزرگ نبودم. خیلی تو صف بودیم. تازه بارونم میومد. آخرم خسته شدیم، برگشتیم:)

پس ببینیدش:)
  • کمی خلوت گزیده!
  • به امید آزادیشون...
    پاسخ:
    زنده بودنش، آزادیش،...

    مرضیه، خواهرش بعد از اون ماجرا افسردگی میگیره. من نمیدونستم:(
  • دچــ ــــار
  • زنگ زدم مامان که چه کار کنم :)))))

    +من هم بودم دوتاشو دوست داشتم برم:)


    پاسخ:
    به میم هم پیام دادم‌ها :)

    +:)
    تو برنامه های منم هست که ان شاءالله ببینمش
    خوب اولویت بندی کردین! شاید دیگه وقتش پیش نمیومد!
    منم نمیدونم چرا گاها برای چیزهایی ساده زنگ میزنم و مشورت میگیرم متاسفانه. البته گاهی دنبال تاییدم
    پاسخ:
    من بیشتر دنبال اون تاییده هستم، وگرنه معمولا کار خودم رو میکنم:))
  • کمی خلوت گزیده!
  • وزیر دفاع که گفته بود ما میدونیم زنده اند...
    اونا اگه اسیر داشته باشن، خودکشی میکنن تا بگیرن... اما ما...
    پاسخ:
    ان‌شاالله که زنده هستن..
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • پس ان شاءالله حتما توی برنامه بگذاریمش.ممنون.
    پاسخ:
    بله، حتما بگذاریدش. ارزش دیدن دارد، حداقل به خاطر ساختار فیلم. خواهش میکنم:)
  • میثم علی زلفی
  • وقتی کسانی را می بینم که از دیدن فیلم های ایرانی لذت می برند تعجب می کنم. (واقعنا)
    قبل تر ها که بیکار تر بودم هفته ای چند فیلم می دیدم. اما الآن شاید سالی دو سه تا هم نبینم.
    الآن فقط کارتون ؛ انیمیشن و بعضی فیلم های خارجی را می پسندم. (باید خیلی خاص باشه تا ذائقم رو تامین کنه - بسیار تکنیکی و فنی)
    فیلم خوبم آرزوست
    پاسخ:
    خب دیگه... ساختار فیلم جدید بود، و به نظرم خلاقیت سازندۀ فیلم خیلی خوب بود.
    اما من معتقدم باید فیلم ایرانی دید، کتاب ایرانی خواند چون فیلم‌ها و کتاب‌ها بعضا جامعۀ زمان خودشونو بازتاب میدن. برای من مثلا مهمه با این نوع نگاه درجه دو به فیلم‌های ایرانی بپردازم.
  • میثم علی زلفی
  • باورمندی خودم رو نسبت به منعکس کننده بودن محتوای کتاب ها و فیلم های ایرانی از جامعه از دست داده ام.
    بیتشر این فیلم ها و کتاب ها قصد دارند جامعه را به سمت محتوای خودشان بکشانند تا اینکه انعکاس باشد.
    البته فرمودید بعضا و متوجه منظورتان شدم. اما در دل جامعه بودن و با مردم گفتگو کردن را بیشت رموثر می دانم.
    ضمن اینکه بیشتر مصیبت های امروز جامعه ی ما زیر سر همین فیلم ساز های غیر عزیز و غیر محترم است.
    ترویج اشرافی گری، بی حیایی، تجمل گرایی، روابط دختر و پسر ، بی احترامی به بزرگتر و پدر و مادر ، کسترش موسیقی مبتزل و ... ثمره ی تاثیر مستقیم و غیر مستقیم همین کتاب ها و فیلم هایی است که حقیقتا بازگو کننده ی حقیقت جامعه ی دیروز ما نبود.

    ارزش امام زاده را متولی آن نگه می دارد.فیلم بسیاری از فیلم ساز های ما ارزش یک دور با دور تند دیدن را هم ندارد. فیلم سازی که از سر شهرت فیلم بسازد و دغدغه اش شهرت و محبوبیت باشد در نزد مردم باشد. نه خودش ارزش دارد و نه اثرش.
    و معتقدم تکنیکی ترین فیلم مذهبی را هم بسازد اثر عکس می دهد.
    دوست دارم با این نگاه فیلم ها را گزینش کنم تا فردا روز (قیامت) لااقل بتوانم چند ثانیه ای از خودم دفاع کنم و بگویم فکر می کردم دیدن فیلم های فلانی ارزش داشت عمرم را پایش تلف کنم.
    انظرو الی طعامکم
    پاسخ:
    خب درست است که در بین مردم بودن هدف مذکور را بیشتر برآورده می‌کند، اما وقتی فرصت حضور در اجتماع نباشد باید به کتاب‌ها و فیلم‌ها اکتفا کرد.
    خب اگر همین فیلم‌ها و کتاب‌ها جامعۀ ما را تغییر داده‌اند(بنا به گفته خودتان) خوب است که حتی اگر حضور در جامعه را نسبت به خواندن و دیدن کتاب‌ها و فیلم‌ها موثر‌ترتر می‌دانید باز هم به کتاب‌ها و فیلم‌ها رجوع کنیم چون به نظرم این فیلم‌ها و کتاب‌ها و رابطه‌شان با جامعه و افرادِ ان مانند حکایت مرغ و تخم مرغ است.

    راستش را هم بخواهید، نگاه من مثل شما به فیلم‌ها و کتاب‌هایمان اینقدرها هم منفی نیست...
  • پرستوی مهاجر
  • سلام
    به ماهم سری بزنید

    پاسخ:
    سلام

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی