کاکتوس

بازی ها و اسباب بازی ها

سه شنبه, ۲۰ مرداد ۱۳۹۴، ۱۲:۱۲ ب.ظ

با یک گروه خیلی خوب و دوست داشتنی آشنا شدم به اسم دارکوبا که کارشان، کار اسباب بازی است. هدفشان این است که اسباب بازی های ایرانی و با کیفیت طراحی و تولید کنند و به بچه ها هم این امکان را بدهند که خودشان اسباب بازی بسازند و فقط مصرف گر نباشند و خلاقیت شان هم اینجوری رشد کند. برای همین کارگاه هایی را هم برگزار می کنند. کارشان هم به نظرم خوب است. حواسشان هست با روش های درست لا به لای همین اسباب بازی ها بچه ها را با بعضی مسائل آشنا کنند.  به عنوان مثال یک اسباب بازی دارند به اسم «یک خانه و صد قصه» که از طریق این اسباب بازی بچه ها آرام آرام با لایه های هویت ایرانی آشنا می شوند. این اسباب بازی یک عمارت ایرانی است با عناصری که در یک عمارت ایرانی می توانیم پیدا کنیم؛ از گربه ی تو حیاط گرفته تا حوض و سفره ی همسایگی و اتاق سه دری و هشتی و... . بقیه ی اسباب بازی هایشان هم دوست داشتنی است و خوب.

پی نوشت: زیاد گفتم که اگر برامون مهمه یک چیزهایی اساسی تغییر کنه باید از بچه ها شروع کنیم و حوصله کنیم. حوصله کنیم تا بزرگ شوند و نتیجه ی بذری که سال ها پیش کاشته بودیم را ببینیم. یکی از این بذرها را همین گروه دارکوبا با اسباب بازی ها و هدف هایش دارد برای آینده مان می کارد.

پس حواسمان به اسباب بازی ها و بازی های بچه ها باشد. اگر می خواهیم در آینده جامعه ای آرام و اخلاقی داشته باشیم بازی ها و اسباب بازی های بچه ها را دست کم نگیریم.

  • ۹۴/۰۵/۲۰
  • فاطمه نظریان

نظرات  (۳)

  • کمی خلوت گزیده!
  • چقدر خوشحال کننده بود برام!
    پاسخ:
    چه خوووووووووووووووب! :))
    تشکر بابت معرفیشون. خیلی خوب بود.

    این فکر رو که بچه ها برای خودشون اسباب بازی بسازند، خیلی فکر درستی میدونم.
     زمان پدران ما همینطور بود، از اجبار زمانه و نبود امکانات،
     ولی خب همون ساختن اگر چه ناشی از بی امکاناتی،
    می تونه پایه ی خیلی از افکار و روحیات درست در بزرگسالی باشه، مثل تولید و سازندگی، مثل صبر و تلاش، مثل کارآفرینی، مثل اتکا به خود، صرفه جویی و بازیافت و ...

    + ما هم تو مهدکودکمون با وسایل دورریختنی و قطعات چوب باقیمانده از کابینت سازی ، اسبا بازی میسازیم، و به شدت هم مورد علاقه ی بچه هاست.و برخورد بچه ها با اونها کاملا خلاقانه است.




    پاسخ:
    خواهش میکنم.
    بله،درست است.

    +چه خوب! عکس این اسباب بازی ها را هم در وبلاگتون بذارید، ما هم ذوق کنیم:)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • منم کلی ذوق زده شدم بابت این پست. 
    خداقوت. 
    دَستِ تون دُرُست
    پاسخ:
    چه خووووب:)
    ممنون:))

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی