کاکتوس

احساس ناقل، رفتار ناقل

شنبه, ۱۱ مهر ۱۳۹۴، ۰۹:۰۱ ب.ظ

تا جایی که زیست‌شناسی میدانم، یبوست واگیردار نیست.

گفتم: «چرا نمینویسی؟»

گفت: «یبوست قلم گرفتم.»

گفتم: «روان‌کننده بهت میدیم. درست میشه.»

گفت: «اونوقت ممکنه اسهال قلم بگیرم.»

نمیدانم؛ اما انگاری یبوست واگیر‌دار شده باشد و یبوست قلمش را از من گرفته باشد. ولی خب به رویش نیاوردم که ممکن است از من گرفته باشی. من هم داشتم خوب میشدم. اما گویا دوباره دارم مبتلا می‌شوم و ایندفعه از او به من در حال سرایت است. و خب شاید این برای من یکی از سرایت‌های خوب باشد چون نگذاشته کارم به اسهال قلم بکشد و آسایش خودم و خلق سلب شود.

و وای به حالمان اگر قلم عده‌ای دچار یبوست یا اسهال شود؛ که گویا هر دو واگیردار هستند و بد دردی را نصیب جامعه می‌کنند. و البته همیشه عده‌ای هستند که نسبت به مرض‌ها مقاوم اند.


پی‌نوشت: راستی یادم آمد که در زیست‌شناسی از ویروس‌ها حرف میزدیم؛ نه رفتار‌ها و احساس‌ها!
  • ۹۴/۰۷/۱۱
  • فاطمه نظریان

نظرات  (۱)

فلسفه برای کودکان در رشته شما یک جورهایی همان سواد رسانه ای برای کودکان در رشته ما است
هر دو به دنبال یک هدف هستند: کودک فکر کردن را بیاموزد
خب البته وقتی مهمترین معلمان والدین هستند و آنها هنوز روش فکر کردن را نمی دانند و در روز گرفتار دهها مغالطه ریز و درشت می شوند، کار کودک خیلی سخت می شود.
پاسخ:
قسمتی از کارهای ما هم به سواد رسانه‌ای مربوط می‌شود البته.
 
بالاخره باید از یک جایی شروع کرد دیگر و خب بله، کار کودک سخت می‌شود. یک بار اتفاقا در وبلاگ قبلیم(البته اینجا هم باید منتقل کرده باشم مطلبش را) نوشته بودم که در همان مدرسۀ ما معلم‌های دیگر با بچه‌ها دچار تنش می‌شوند چون ما به گونۀ دیگر بودن را به بچه‌ها یاد می‌دهیم و بعضی از معلم‌ها تغییر رفتار بچه‌ها را حتی در جهت مثبت برنمی‌تابند و...
به هر حال باید امید داشت. چه بسا خانواده‌ای داشتم که شاگردم توانسته بود مشاجره‎های بین پدر و مادرش را کمی آرام کند فقط چون خوب به حرف‌هاشون گوش داده بود(مساله مهمی که به بچه‌ها یاد می‌دهیم) و بعد مشکل‌شان را توانسته بود پیدا کند و مطرحش کند. و مشکل چیزی نبوده جر اینکه پدر و مادر حرف هم را درست نمی‌فهمیدند و کودک فقط محترمانه برایشان توضیح داده هر دو یک چیز می‌گویید. کودکان اگر درست آموزش ببینند می‎توانند این بزرگ‌ترها را هم تغییر بدهند:))

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی