کاکتوس

آسمون تکه‌تکه‌شده

يكشنبه, ۳ مرداد ۱۳۹۵، ۱۱:۲۷ ق.ظ
تو بعضی از کوچه‌ها و خیابون‌های شهر باید اینقدر سر بچرخونی و اینور و اونور بشی تا یک تکه از آسمون رو از لا‌به‌لای ساختمون‌های بلند پیدا کنی. فقط یک تکه. شهرِ بدون آسمون ترسناکه. اما هنوز به محله‌ها و خیابون‌هایی میتونی دل‌خوش باشی. محله‌ها و خیابون‌هایی که هنوز آسمون رو با ساختمون‌هاشون تکه‌تکه و شهر رو به کلی ترسناک نکردن.


  • ۹۵/۰۵/۰۳
  • فاطمه نظریان

آسمون

زیباسازی شهری

ساختمان‌ها

شهر

نظرات  (۷)

مگه توی تهران آسمونی هم باقی مونده
با تمام امکانات گسترده این شهر ، تحمل بیش از دو روز موندن توی این شهر رو نداشتم هیچوقت
گاهی وقتا نه تنها آسمون شهر بلکه آسمون دل آدم هم تیره و تار میشه از این مدل زیستن
پاسخ:
:((
من با تاسف بسیار فهمیدم واقعا به این شهر عادت کردم. چند وقت پیش از تهران زدیم بیرون و رفتیم تو دل طبیعت و روستاهای خوش آب و هوا و زیبا. به طرز خیلی وحشتناکی من بیمار شدم. طوری که سریع تصمیم گرفتیم برگردیم تهران به خاطر بیمارستان مجهز و اینا. تو روستاها نهایت درمانگاه های خیلی خوبی بود. همین که ماشین افتاد تو اتوبان تهران-کرج حال من عوض شد. هوا، گرما، آفتاب، ... همه چیز تغییر کرد و انگار که من یک چیزی رو گم کرده باشم و حالا پیداش کردم، حالم کمی تغییر کرد. خیلی ناراحت شدم که به آلودگی و هوا و فضای تهران به طرز ناخواسته و دوست نداشتنی ای اینطور عادت کردم. باورم نمیشد...
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • من از شهرهای این مدلی واهمه و انزجار دارم. برای همین کسایی که می گن ما دوست داریم بریم تهران برای زندگی، چون امکانات فوق العاده ای داره رو درک نمی کنم. 
    البته امیدوارم خودم یه روز مجبور نشم برم تهران.- اصولا من یه چیزی بگم خدا میگذاره توی کاسه ام تا ادب بشم.-
    پاسخ:
    آره، ترسناکه! اما مجبوری یک چیزایی به زور پیدا کنی و بهشون دل خوش کنی. حتی خیلی کوچیک.
    خانم نظریان دکتری قبول شدید؟
    پاسخ:
    نه! فقط یک جا رفتم برای دکترا که اونم خوب نبودم روز مصاحبه.
    شما از کجا میدونید من دکترا دادم؟
    اخه من رفته بودم همونجا یه اسمی جزء اسامی دعوت شدگان به مصاحبه رو مثل نام شما دیدم. حدس زدم شما باشید.حالا ان شاءالله قبول میشید. منم پارسال دقیقا همین حس رو داشتم فکر میکروم اصلا خوب نبودن ولی خدا رو شکر قبول شدن
    پاسخ:
    آهان!
    قبول نشدم. اسامی رو به صورت غیر‌رسمی اعلام کردند. جلسۀ معارفۀ قبول‌شده‌ها هم تشکیل شد...
    جداً..نمی دونستم..حالا ان شاءالله سال آینده یه جای بهتر قبول میشید. اطلاع دارید امسال دختر گرفتند یا نه؟ و چه کسی هستند؟
    پاسخ:
    ممنون. شاید واقعا خوب شد قبول نشدم. به دلایلی از عدم قبولیم در آی پی ام خیلی خوشحال و راضیم:)
    بله، دختر گرفتتد. خانم مرضیه لطفی قبول شدند.
    واقعا ببخشید مزاحمتون میشم. آقای فراز قلبی چی؟ایشون قبول شدند آی پی ام؟
    و دیگه اینکه خیلی خوبه که از نتیجه راضی هستید. آدم واقعا گاهی یه اتفاقی واسش می افته اون موقع شاید ناراحت بشه یا حداقل این سوال واسش پیش بیاد که چرا اینطوری شد؟ ولی فقط کافیه به خدا به معنی واقعی کلمه اهتماد داشته باشیم و بعدش یه ذره به زمان فرصت بدیم تا بگذره...من خودم بارها توی زندگی این اتفاق واسم افتاده...آخرینش همین دکتری بود من توی دانشگاه تهران یه گرایشی قبول شدم که هم از خود رشته و گرایشم ناراحت شدم و هم از دانشگاه...ولی الان خیلی راضی ام...فقط به همون دو دلیل...اطمینان دارم برای شما هم همینطور و بهترین در انتظارتان
    پاسخ:
    نه، مزاحمتی نیست:)
    بله، آقای قلبی هم قبول شدند. از دانشگاه ما آقای قلبی و آقای عباس کاظمی قبول شدند. آقای هادی صفایی و خانم مرضیه لطفی هم از دانشگاه تهران قبول شدند.

    بله، درست میگید. راستش چون فکر میکردم دکترا خیلی با ارشد متفاوت است و خب آی پی ام هم شرایطش متفاوت‌تر، واقعا سپردم به خدا که اگر صلاح بود قبول بشم.
    خیلی هم ممنون:)

    +عه! شما دانشگاه تهران هستید! شاید هم رو دیده باشیم. من سر کلاس‌های فلسفه زبان دکتر طیبی سال پیش میامدم. شما احتمالا نمیامدید سر کلاس‌هاشون؟
    نه متاسفانه من نیومدم. ولی اگه عضو ثابت سخنرانی های هفتگی ipm بوده باشید باید احتمالا هم دیگه رو دیده باشیم. گاهی دانشگاه شما هم می اومدم. به هر حال امیدوارم این شروع یه دوستی مجازی خوب باشه که به واقعیت پیوند بخوره
    پاسخ:
    نه، راستش عضو ثابت نبودم. معمولا سخنرانی‌هایی که برام جالب بودند رو شرکت می‌کردم. سخنرانی آقای مسرور مثلا برام جالب بود و شرکت کردم:)
    اگر باز هم دانشگاه ما آمدید، خوش می‌آیید:)
    ان شاالله...

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی