کاکتوس

کمد شماره پنج

شنبه, ۱۳ شهریور ۱۳۹۵، ۱۰:۵۴ ق.ظ

مسئول کتابخونه صدام کرد و بهم یک کلید داد. یک کلید شماره‌دار. شمارۀ روی کلید پنج بود. گفت یکی از کمد‌ها خالی شده و شما تو ذهنم بودی. تشکر کردم. کلید رو گرفتم و سریع رفتم تو اتاق کمد‌ها. در کمد رو باز کردم. بزرگ بود. خالی بود. خالیِ خالی. مال من شده بود. بالاخره یک کمد خالی تو کتابخونه مال من شد. کمد شمارۀ پنج.

 

پی‌نوشت1: و من همچنان گره‌ام از کتابخانه باز نشده...

پی‌نوشت2: چنین کتابخانه‌هایی‌ام را آرزو ست...

  • ۹۵/۰۶/۱۳
  • فاطمه نظریان

نظرات  (۵)

سلام علیکم
کتابخانه‌های لینک خیلی جذاب بودند.
سپاسگزارم.
پاسخ:
سلام
خواهش می‌کنم.
چه خوب
اما من میونه ای ندارم با کتابخونه
چون عموما دوست دارم توی کتاب یادداشت کنم و علامت گذاری کنم
سکوت بیش از حد هم گاهی وقتا آزار دهنده ست برام
اوضاع عجیبیه
:-) 
پاسخ:
میشه از سالن مطالعات کتابخونه‌ها با کتاب‌های خودمون استفاده کرد.
  • خانم الفــــ
  • ببخشید من یه سوال حاشیه ای دارم .

    کتابخونه جطور میشه که یه کمد میده به کسی؟ و برای چه منظوری؟
    پاسخ:
    کتابخونه‌ها با هم متفاوت هستند. همۀ کتابخونه‌ها چنین امکانی رو ندارن. کتابخونه‌ای که من میرم به دانشجوهای ارشد و بالاتر کمد میدن، البته که اینجا هم یک سال هست چنین امکانی رو راهم کرده. برای وسایل و کتاب‌های بچه‌ها کمد در اختیارشون میذارن. بچه ها برای انجام پایان‌نامه‌هاشون یا کارهای پژوهشیشون یا خوندن برای کنکور و آزمون‌های مختلف معمولا زیاد میان کتابخونه. یعنی خیلی‌هاشون برنامه روزانه دارن یا چند روز در هفته میان. خب بردن و آووردن یک سری کتاب‌ها، جزوه‌ها و وسایلی مثل لیوان و دستمال و... سخته.  میتونم بگم من یک دوره‌هایی رو تو کتابخونه زندگی کردم. مثلا هشت صبح تا هفت و هشت شب تو کتابخونه بودم. شب اومدم خونه، به بعضی کارهای معمولیم رسیدم، خوابیدم و روز بعد دوباره... برای همین داشتن کمد برای کسی مثل من خیلی اتفاق خوبیه. یعنی برای کسی که تو کتابخونه زندگی میکنه خیلی کمد داشتن اتفاق خوبیه.

    تو یک سری کتابخونه‌ها هم مثل کتابخونه ملی یا کتابخونه دانشگاهم(به غیر از سالن مطالعه عمومی) کمد هست. این کمدها برای اینه که کسی کیف و وسیله خاصی رو با خودش وارد سالن نبره. این کمد‌ها برای رفاه حال اعضا نیست معمولا، بلکه برای شرایط خاص کتابخونه و وجود قفسه‌های کتاب و... هست. البته این کمدها فقط همون یک روز مالکش هستیم و موقع رفتن باید کمد رو خالی و کلید رو تحویل بدیم.
    چه عکسهای زیبایی! 

    + زندگی تو کتابخونه! :)
    پاسخ:
    بعله!

    + تازه یک بار یک پست نوشته بودم در وبلاگ قبلیم درباره زندگی در دانشگاه کلا :))
  • آب‌گینه موسوی
  • می‌دانم که چه حالِ خوبی دارد...

    البتّه به ما یک میزِ مطالعه هم می‌دادند. بعد من هی چینشِ کتاب‌ها و قلم و یادداشت‌هایم را عوض می‌کردم! :) 

    پاسخ:
    چه خوب که حال من رو میفهمید:)

    چه خوب!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی