کاکتوس

بر سر قرارها

دوشنبه, ۱۲ فروردين ۱۳۹۸، ۰۲:۳۸ ق.ظ
از ابتدای سال جدید چند قرار کوچک با خودم گذاشتم. آنقدر اینور و آنور خواندم که پایبند بودن به بعضی کارها در زندگی بسیار تاثیرگذار است، گفتم خب حتما یک چیزی هست که اینقدر همه جا می‌نویسند و می‌گویند. امتحان کردنش ضرر ندارد. من هم چند تا کار برای زندگی‌ام مشخص کردم که به‌شان پایبند باشم؛ کارهای حساب‌شده!
یکی‌شان را می‌گویم. مثلا هر شب قبل از خواب حتماِ حتما اتاقم را مرتب و منظم کرده باشم. کتاب‌ها در قفسه رفته باشند. لباس‌ها آویزان شده باشند. وسایل گلدوزی در جایشان گذاشته شده باشند. روان‌نویس‌ها همه جمع شده باشند و در جامدادی باشند. دفترها در کشو مخصوص‌شان گذاشته شوند. کیف‌ها در کمد رفته باشند و خلاصه اتاق مرتب و منظم شده باشد قبل از خوابیدنم. و خب هیچ کدام این اتفاق‌ها تا چند روز گذشته نمیفتاد. اصلا هم به‌ من نمی‌آید همچین دختر نامرتبی باشم، اما واقعیت این است که شتر با بارش در اتاقم گم میشد. و نتیجه آنکه اصلا گول ظاهر آدم‌ها را نخورید. 
از ابتدای سال سعی کردم پای قرارم بمانم. خسته بوده‌ام، خوابم میامده اتاقم را مرتب کرده‌ام و بعد خوابیده‌ام. و همین مدت کم واقعا به همین چیز کوچک حالم خوب و خوش بوده. حالم خوب بوده که توانسته‌ام متعهد باشم با تمام شرایط. انگار که پیروزی‌ای نصیبت شده و حال روانت را خوب می‌کند این پیروزی. وقتی به این فکر میکنی که با تمام خواب و خستگی بر سر قرارت مانده‌ای خودت را توانا میابی. درست است که کار کوچک است اما نظم و تاثیرش را بر ذهن و روان واقعا دست کم نگیرید(گفتم که کارها را حساب‌شده انتخاب کردم) و البته همین توانا بودن و ماندن بر سر قرارهای کوچک است که بخشی از زندگی را می‌سازد...
قرار بگذار نمازت را اول وقت بخوانی، نیم ساعت ورزش روزانه داشته باشی، هشت لیوان آب در روز بخوری، با فلانی مهربان‌تر باشی، بخشی از مسئولیت کار خانه را در هفته به عهده بگیری یا چیزهای کوچک همینجوری... امتحانش ضرر ندارد. برای من که تا به الان مفید واقع شده...
 
 
  • ۹۸/۰۱/۱۲
  • فاطمه نظریان

نظرات  (۳)

سلام علیکم
پس این‌طور، ارزشی مانند پایبندی به عهد در انسان تقویت می‌شود که می‌تواند سبب رشد او شود (البته با در نظر گرفتن اولویت‌ها).
سپاسگزارم. تذکر خوبی بود.
پاسخ:
سلام علیکم
درسته.
خواهش میکنم.
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • سلام عزیزم.
    ممنونم از این که چیزهای با ارزش رو با هامون به اشتراک میگذارید.
    پاسخ:
    سلااااام
    خواهش میکنم. فکر میکنم خوبه این کار رو کنیم. :)
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • ان شاءالله منم از امروز تصمیم میگیرم یه کاری رو حتما شروع کنم.
    پاسخ:
    چقدر عالی. :) پایدار باشی.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی