کاکتوس

و اینگونه بود که...

جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۱:۳۵ ق.ظ
حوریه امسال پیشدانشگاهی است. رشته‌ای که دوست داشت در دانشگاه بخونه حقوق بود. اصلا حقوق خوندن بود که باعث شد بره رشتۀ انسانی. سوم دبیرستان بود که تصمیمش عوض شد. دیگه دوست نداشت حقوق بخونه. دوست داشت ادبیات یا جامعه‌شناسی بخونه. آخرهای سال سوم معلم ادبیاتشون عوض شده بود. یک آقای دکتری که دیوانه‌وار عاشق ادبیات و تدریس بود، شده بود معلمشون. حوریه رو عاشق ادبیات کرد.

چند وقتی است که دیگر دوست ندارد جامعه‌شناسی هم بخواند. دیروز فهمیدم که چرا از جامعه‌شناسی صرف نظر کرده. از کلاس اقتصاد و جامعه‌شناسیشون داشت برام میگفت. «میدونی از سال 88 به بعد تمام مطالب مربوط به جامعه‌شناسی مدنی از کتاب‌های درسیمون حذف شد؟» خندید و ادامه داد: «دوستم میگفت، حوریه! همینجوریش ما تو مدرسه در حال اعتراض و جنبش هستیم و کلا برچسب  اختلال در سیستم آموزشی مدرسه و به حاشیه بردن بچه‌ها رو بهمون میزنن. فکر کن این بخش‌ها هم تو کتابامون همچنان میبود.» میگفت: «رویکرد جامعه‌شناسی دانشگاهی هم تغییر کرده. جامعه‌شناسی داره میشه بازخوانی یک سری نظریات فلسفیِ خاص. خیلی داره به فلسفه نزدیک میشه. جامعه‌شناسیِ کانالیزه‌شده برام ارزشی نداره. ترجیح میدم فقط برای همون ادبیات دانشگاه تهران بخونم.»

و اینگونه بود که...

نظرات  (۳)

روحیه ی شما برای رسیدن به نفس جامعه شناسی قابل تحسینه
پاسخ:
روحیۀ من؟!! من رو چه به جامعه شناسی؟!!!
اگه اینطوری بخوایم بررسی کنیم که هیچ رشته ای از دست اندازی و تحریف در امان نیست .
بهش بگید اگه اینطوری میخاد علایقش رو بذاره کنار به یه جایی میرسه که چیزی براش نمی مونه. 
توی این رشته های خاص درس خوندن نوعی شجاعت و کنجکاوی هم میخواد
در هر حال ادبیات هم فوث العاده ست
هر جا هست موفق باشه
پاسخ:
خب اینی هم که شما میگید یکی از اون چیزهایی هست که اون سه نقطۀ بعد از «و اینگونه بود که» رو میتونه پر کنه.

ممنونم.
  • دچــ ــــار
  • سلام اینو توی آپارات دیدم!!
    به کنه دغدغه های شما پی بردم

    http://www.aparat.com/v/9eFj2

    پاسخ:
    سلام
    اینو ندیده بودم. اما کلاس تفکر و پژوهششون خیلی خوب بود. کلاس معمولی بود رسما! معلم برای خودش پند و اندرز میکرد و بچه ها هم حرف گوش کن! دیگه از این کارها نمیکنن! تفکر هم نمیخواد که!

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی