کاکتوس

دستانشان...

سه شنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۵، ۱۰:۵۵ ب.ظ

امروز سر کلاس زبان خسته شده بودم و حوصلۀ گوش دادن نداشتم. شروع کرده بودم دست‌های بچه‌ها را یک به یک نگاه کردن. دست‌هایی با ناخن‌های مرتب و سوهان کشیده شده. پوست‌های صاف و سالم. انگشت‌های ظریف و نازک. دست‌های غیر‌مامان‌های کلاس بود، این دست‌ها. اما دست‌های مامان‌های کلاس... ناخن‌های کوتاه یا نا‌مرتب و شکسته شده. پوست‌های خراش‌بر‌داشته یا بریده‌شده. انگشت‌های تپل‌تر و قوی‌تر...

دکترای فلسفۀ کلاس هم شبیه به زنِ بی‌سوادِ روستاها‌ی نا‌کجا آباد بود وقتی دستانش را می‌دیدم. مامان است دیگر... دست‌های مامان‌ها را می‌شود فهمید. شبیه هم هستند معمولا.  


  • ۹۵/۰۸/۲۵
  • فاطمه نظریان

دستانش

مامان

نظرات  (۸)

سلام علیکم
ساده و دلنشین بود، نزدیک و عالی.
پاسخ:
سلام علیکم
به قول آب‌گینه جان، ساده خواندید و دلنشین :)
  • آب‌گینه موسوی
  • یادِ «چشم‌هایش» از «بزرگ علوی» افتادم! 
    عکس چه زیبا و دل‌برانه‌ست! :)
    و

    ممنون بابتِ نقلِ قول، فاطمه جان!
    پاسخ:
    نخواندمش:(
    بله، خیلی عکس زیبایی است.

    خواهش میکنم. :)
    ای جان
    آره دستای مادرونه یه چیز دیگه ست
    بوی زندگی میده 
    خسته نباشید این روزا
    باید ایستاد همچنان ...
    پاسخ:
    :)

    متشکرم.
    امان از وقتی که این شکستگی و رنجوری دستا رو، کهولت سن با لرزش همراه میکنه... اخ که چقد سخته دیدنش
    پاسخ:
    :((
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • دستای زحمت کشی ...

    چه حس و حال با حالی داشت عکس و متن. 
    پاسخ:
    بله...

    :)
    مامان خوب است، به ویژه دستش.
    پاسخ:
    :)
  • دچــ ــــار
  • سلام!
    پاسخ:
    سلام

    +ببخشید، شما خیلی وقت پیش تو سر شلوغی های من، یک چیزی پرسیده بودید که من نتونستم اونموقع جواب بدم و بعد هم فراموش کردم. الان کامنتتونو دیدم، یادم اومد. خلاصه که ببخشید به خاطر جواب نگرفتن.
  • میثم علی زلفی
  • دستهای زبر مادرانه گرمابخش خانواده است
    شاید این بخاطر قواعد فیزیک باشد که برای تولید گرما نمی توان از سطوح صیقلی استفاده کرد

    تشکر از پست زیبا
    پاسخ:
    خواهش میکنم.

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی